תופי דג'מבה התופים של המתופפים

איך הפך הדג'מבה לחביב הקהל בישראל?

תופי הדג'מבה האפריקאים, הפכו לחלק מהנוף בישראל, רבבות של מתופפים חובבים ומתופפים מקצועיים מנגנים על תופי דג'מבה שהפכו למאוד פופולריים בישראל, כמעט בכל אירוע מחתונה ועד בר מצווה בכותל אפשר לראות את התופים שכבשו את ישראל, עשרות אנשים מתקבצים ביחד במקומות שונים בארץ מנגנים ולומדים על תופי הדג'מבה שעשו עלייה מוצלחת ממערב אפריקה לישראל.

למה הישראלים אוהבים את התופים האפריקאים?

תופי הדג'מבה הפכו לכל כך פופולריים בישראל בעיקר בגלל השמחה והתעלות הרוח שהם יוצרים. במקור התיפוף האפריקאי המסורתי משמש בטקסי פולחן דתיים באפריקה, טקסים שמביאים את הנגנים והשומעים למצב של טראנס, על פי רוב ללהקת מתופפים מצטרפים גם רקדנים שביחד יוצרים אווירה מיוחדת אותנטית ובעיקר שמחה.

הדג'מבה מגיע לירושלים
בכל יום שני וחמישי תוכלו לראות מתופפים בירושלים המלווים חתני בר מצווה שבאו לחגוג בר מצווה בכותל המערבי, המתופפים בכותל משתמשים בתופי הדג'מבה בזמן תהלוכת חתני בר המצווה, תוך כדי שירה וריקוד שמחה הם מכניסים את חתן בר המצווה לעליה לתורה. לא פעם נראה כי תוף הדג'מבה היה כאן מאז ומעולם…. החיבור שלו עם הישראליות מגיע בטבעיות כל כך מושלמת, גם אנחנו כמו האפריקאים אוהבים את השמחה, הדם החם של אפריקה מורגש היטב גם כאן במזרח התיכון, יש לנו הרבה מן המשותף בכל מה שקשור לרוחניות של הניגון והתיפוף.

דילוג לתוכן